Serwisy B2B w Chinach

Termin B2B (czyli „business to business”) określa metodę sprzedaży towarów i kontaktu między przedsiębiorstwami, która odbywa się przez Internet. Platformy B2B są narzędziami, które służą uproszczeniu tych procesów – dzięki nim komunikacja między firmami jest dużo łatwiejsza, a transakcje usprawnione. W Chinach istnieje kilka takich serwisów i cieszą się one dużą popularnością. Zazwyczaj działają na podobnej zasadzie: sprzedawca tworzy profil swojej firmy oraz wystawia ofertę produktów na sprzedaż. Przy planowaniu importu z Chin warto dowiedzieć się jakie są największe serwisy B2B w Chinach i jak one działają.

Serwisy B2B w Chinach

Platformy B2B w Chinach

Do najważniejszych serwisów B2B w Chinach należą Alibaba, Made-in-China, GlobalSources, HKTDC oraz 1688. To właśnie przy ich użyciu codziennie dochodzi do transakcji między firmami z całego świata. Poniżej znajdują się krótkie charakterystyki najpopularniejszych platform B2B w Chinach.

Alibaba

Alibaba.com to wiodąca i najbardziej popularna platforma B2B, która pośredniczy w handlu między przedsiębiorstwami z całego świata. Serwis ten znacznie ułatwia prowadzenie działalności z dowolnego miejsca na Ziemi. W jego ofercie znajdują się ogromne ilości produktów w czterdziestu różnych kategoriach. Wśród nich można znaleźć m.in. produkty elektroniczne, tekstylia, zabawki, kosmetyki i wiele innych przedmiotów.

Wyszukiwanie ofert na platformie Alibaba jest bardzo proste – produkty można znaleźć przez lupkę bądź wypisane kategorie. O tym, na co zwrócić uwagę przy wyborze dostawcy z platformy Alibaba, dowiesz się z naszego video.

Alibaba

Inne serwisy B2B w Chinach

Made-in-China

Made-in-China jest platformą kierowaną głównie do przedsiębiorców, którzy zajmują się importem hurtowym. Oferuje ona szeroki wybór wiarygodnych dostawców, którzy weryfikowani są przy zakładaniu płatnego konta. Oferta produktów na tej platformie jest również bardzo bogata, obejmuje ona praktycznie wszystkie kategorie towarów. Serwis pozwala także na zarezerwowanie terminu wizyty w fabryce.

Korzystanie z tego serwisu jest bardzo zbliżone do Alibaby – również mamy lupkę oraz listę kategorii produktów.

Made-in-China

Global Sources

GlobalSources.com jest kolejną dużą platformą B2B, a jej siedziba znajduje się w Hongkongu. Ułatwia ona w handlu i imporcie produktów do Chin. Zawarte w serwisie informacje są rzetelne, a wiarygodność sprzedawców weryfikowana. Global Sources różni się od wcześniej wymienionych platform tym, że służy ona głównie do szukania producentów i kontaktu z nimi, by później, w prywatnych wiadomościach móc ustalić szczegóły zamówienia. W celu podjęcia wszelkich działań na koncie potrzebne jest zarejestrowanie się jako kupujący. Po wybraniu preferencji dotyczących kupowanych produktów wysyłane są natomiast powiadomienia na ich temat.

Global Sources

HKTDC

HKTDC (Hong Kong Trade Development Council) założono z myślą o wspieraniu małych i średnich lokalnych przedsiębiorstw z Hongkongu oraz otwarciu ich na rynek międzynarodowy. Instytucja ta znana jest z organizowania targów, a na jej stronie internetowej hktdc.com można zapoznać się z ofertami wystawców. Wśród nich szczególnie wyróżniają się m.in. produkty z kategorii zabawek, urządzeń elektronicznych, zegarków czy przedmiotów użytku domowego.

HKTDC

1688

Platforma 1688.com należy do Alibaba Group i jest bardzo podobna do Alibaby – najpopularniejszego serwisu B2B tego przedsiębiorstwa. Głównym aspektem, który różni obie platformy jest to, że 1688 jest przeznaczona przede wszystkim do handlu produktami w obrębie Chin. Co za tym idzie, portal ten dostępny jest wyłącznie w języku chińskim. Z tego prostego powodu na tej platformie istnieje niewielkie prawdopodobieństwo dogadania się z chińskimi sprzedawcami w języku angielskim.

1688

Jak znaleźć wiarygodnego dostawcę z Chin

Podczas poszukiwań potencjalnego partnera biznesowego warto kierować się kilkoma kryteriami wyboru, by uniknąć nieprzyjemnych sytuacji w przyszłości.

Przede wszystkim warto szukać dostawcy, który przeszedł proces weryfikacji na danej platformie. W tym celu firma musiała wysłać dokumenty do rejestracji, dzięki temu istnieje dużo większa szansa, że jest ona wiarygodna. Należy jednak pamiętać, że tego typu weryfikacja przez serwis mogła być pobieżna (np. tylko sprawdzenie czy firma istnieje) i zawsze warto dodatkowo sprawdzić firmę (np. czy może eksportować, czy popełniła w przeszłości oszustwa). Zaleca się także wybieranie ofert takich przedsiębiorstw, które mają konto na platformie przynajmniej 3-4 lata oraz posiadają zadowalającą ilość pozytywnych opinii. Daje to sygnał, że firma ma doświadczenie, a jej klienci są zadowoleni ze świadczonych przez nią usług. Warto też zapoznać się z wachlarzem ofert danej firmy, by wiedzieć czy specjalizuje się ona w produkcji przedmiotów z danej kategorii, czy może jest pośrednikiem, posiadającym bardzo rozbudowaną ofertę lecz równocześnie małą wiedzę na temat sprzedawanych towarów.

Jest jeszcze jedna kwestia, na którą warto zwrócić uwagę, i jest to kontakt z dostawcą. Dobry kontakt jest tu bardzo istotny. Warto więc handlować z przedsiębiorstwem, które odpowiada na zadane pytania i nie zwleka z odpisywaniem. Kiedy firma nie odpisuje na wiadomości, nie umie odpowiedzieć na zadane pytanie, to jest to raczej zły znak i lepiej unikać zawierania umów z takimi dostawcami.

Szkolenie Online - Import z Chin

Oceń post

5 / 5. Ilość głosów: 3