Importowanie produktów z Państwa Środka to coraz popularniejsza możliwość oraz rozpowszechniający się trend, którego próbuje coraz więcej przedsiębiorców. Takie przedsięwzięcia mogą obejmować sprowadzanie towarów bardzo różnych kategorii. Ze względu na wysoką opłacalność, wiele firm decyduje się na import gadżetów reklamowych z Chin.
Import gadżetów reklamowych z Chin
Gadżety reklamowe to produkty przygotowywane przez firmy w celach handlowych, służące do promocji i reklamy. Niosą za sobą treść będącą pewnego rodzaju komunikatem dla otoczenia, pełniącym funkcję promocji firmy. Produkty reklamowe sprowadzane z Chin obejmują między innymi gadżety elektroniczne, artykuły biurowe, przybory pisemne, torebki, parasole, pamięci USB oraz wiele innych. Mogą służyć upowszechnianiu wizerunku firmy, promowaniu konkretnych oferowanych przez nią usług, a także zachęceniu i przychylnemu nastawieniu do niej osoby obdarowywanej.
Sprowadzanie gadżetów reklamowych z Chin do Polski wiąże się z koniecznością znalezienia producenta i dostawcy. Bez znajomości chińskiego rynku i panujących na nim zasad, może się to okazać nie takie łatwe. Początkujący importer może opierać się na kontaktach nawiązanych na targach lub platformach e-commerce, takich jak Alibaba. Po przedstawieniu projektu i oczekiwań dotyczących danego zamówienia, można zacząć negocjować cenę z producentem. Warto pamiętać, że oszczędność, którą mamy nadzieję osiągnąć, będzie możliwa tylko w wypadku złożenia zamówienia na bardzo duże ilości danego produktu. W innym wypadku, tego rodzaju biznes zawarty z chińskim producentem może okazać się zupełnie nieopłacalny. W Polsce istnieje wiele firm, które oferują swoje usługi w pośredniczeniu w takich transakcjach, można więc skorzystać z ich pomocy.

Import gadżetów reklamowych z Chin – przykładowe stawki celne
Jako że towary sprowadzane z Chin podlegają obowiązkowi odprawy celnej, należy liczyć się z kosztami opłacenia nie tylko VAT-u, ale również cła. Wysokość cła przy imporcie konkretnych produktów jest precyzyjnie określona. Jej obowiązującą wartość można sprawdzić w przygotowanym przez Departament Polityki Celnej Ministerstwa Finansów systemie Informacji Taryfowej ISZTAR. Stawki celne (cło) różnią się w zależności od kodu celnego, który można sprawdzić na stronie dlaimportera.pl.
Poniżej przedstawiamy stawki cła dla wybranych gadżetów reklamowych wyznaczone przez system ISZTAR:
- Pisaki i pióra – 3.7% – 9608200000
- Ołówki automatyczne – 3.7% – 9608400000
- Powerbanki – 2.7% – 8507600090
- Termosy – 6.7% – 9617000000
- Kalendarze – 0% – 4910000000
- Notesy – 0% – 4820103000
Import chińskich produktów jest dzisiaj atrakcyjną możliwością. Przy wyborze odpowiedniego producenta towary cechują się dobrą jakością, a przede wszystkim niskimi kosztami produkcji. Dla firmy inwestującej w gadżety reklamowe bardzo ważna będzie kwestia korzyści cenowej, a ich jakość i wizualność ma szansę uatrakcyjnić firmowy wizerunek.
Ważnym elementem związanym z importem towarów z Chin jest uprzednia weryfikacja dostawcy. Sprawdzenie potencjalnego partnera zdecydowanie zmniejsza ryzyko biznesowe.
Planujesz import produktów z Chin? Sprawdź cło na inne produkty z Chin!
Cło na sprzęt turystyczny z Chin
Cło na biżuterię sztuczną z Chin
Cło na akcesoria dla zwierząt z Chin