Elektryczne rowery – cło antydumpingowe

Na ulicach coraz powszechniejszym widokiem są rowery elektryczne. Największym rynkiem elektrycznych rowerów są Chiny. Import elektrycznych rowerów z Chin wiąże się jednak z cłem antydumpingowym. Ile wynosi cło antydumpingowe na elektryczne rowery z Chin?

Elektryczne rowery cło antydumpingowe

Cło na rowery elektryczne z Chin

Stawka celna jest jednym z elementów, na podstawie których oblicza się cło w handlu międzynarodowym. Wysokość stawek celnych oraz inne informacje przywozowe można znaleźć w systemach taryfowych ISZTAR (polski) i TARIC (dla UE).

  • Kod celny dla rowerów elektrycznych to 8711601000 (rowery dwukołowe, trzykołowe i czterokołowe, z pedałami, z pomocniczym silnikiem elektrycznym o mocy znamionowej ciągłej nieprzekraczającej 250 W). Cło na rowery elektryczne wynosi 6%.
  • Kod celny rowerów elektrycznych pedałowych wspomaganymi pedałami, wyposażone w pomocniczy silnik elektryczny to 8711609010 (powszechny w użyciu do 2017 r.). Stawka celna na takie rowery elektryczne wynosi 6%.
Szkolenie Online - Import z Chin

Elektryczne rowery – cło antydumpingowe

Cło antydumpingowe może zostać nałożone na każdy produkt przywieziony po cenach dumpingowych, którego wprowadzenie do wolnego obrotu w Unii powoduje szkodę. Z tego powodu na rowery elektryczne z Chin nałożone zostało cło antydumpingowe. Jak do tego doszło?

Na przestrzeni lat chińscy producenci rowerów elektrycznych otrzymywali dofinansowanie od państwa. Pozwalało to na obniżenie ich ceny na rynku, co dawało przewagę konkurencyjną. Unia Europejska, biorąc pod uwagę skargę złożoną przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Rowerów (EBMA), nałożyła cło antydumpingowe na rowery elektryczne z Chin. Środki te będą obowiązywać do przynajmniej 19 stycznia 2024 r.

Cło antydumpingowe na rowery elektryczne z Chin

Jeśli firmy zdecydowały się one na współpracę, wysokość cła antydumpingowego nałożona na ich produkty została obniżona.

Cło wyrównawcze nałożone na chińskich producentów e-rowerów w przypadku przedstawienia dokumentu antydumpingowego:

  • Bodo Vehicle Group Co., Ltd – 58,3%
  • Giant Electric Vehicle Co., Ltd – 20,7%
  • Jinhua Vision Industry Co., Ltd – 10,3%
  • Yadea Technology Group Co., Ltd – 37,4%
  • Acetrikes Bicycles Co., Ltd; Active Cycles Co., Ltd; i inne przedsiębiorstwa współpracujące z wyjątkami – 24,2%
  • Aima Technology Group Co., Ltd; Beijing Tsinova Technology Co., Ltd i inne przedsiębiorstwa współpracujące – 16,2%.

W powyższych przypadkach, w razie nieprzedstawienia dokumentu (faktura z podpisanym oświadczeniem), wysokość cła wynosi 62,1%.

  • Suzhou Rununion Motivity Co., Ltd – 62,1%
  • Przedsiębiorstwa niewspółpracujące w postępowaniu antydumpingowym, lecz współpracujące w równoległym dochodzeniu antysubsydyjnym – 70,1%
  • Inne przedsiębiorstwa – 62,1%.

Z przeprowadzonej analizy wynika, że największe zagłębia produkcyjne e-rowerów w Chinach znajdują się w prowincjach Tianjin oraz Jiangsu.

Listę chińskich producentów, na których nałożone zostało cło antydumpingowe, znajdziesz pod tym adresem.

Sprawdź nasze opracowanie „Cło na rowery elektryczne z Chin”.

Szkolenie Online - Import z Chin

Oceń post

5 / 5. Ilość głosów: 1