Dzień Singla w Chinach – 11.11.

Kupujesz na Aliexpress? W takim razie z pewnością niecierpliwie wyczekujesz 11 listopada. Odbywa się wtedy Dzień Singla, czyli największe święto zakupów internetowych w Chinach i na świecie. Tego dnia na portalach grupy Alibaba pojawiają się wielkie promocje, które są ważne tylko przez 24 godziny. Sprawia to, że poszukiwacze okazji z wyprzedzeniem przeglądają serwisy w poszukiwaniu pożądanych produktów. Dodają je do koszyka, a następnie czekają ze złożeniem zamówienia do startu Dnia Singla o północy. Wartość zakupów z tego dnia przekracza już wartość wielkich amerykańskich świąt zakupowych (Black Friday i Cyber Monday) liczonych razem.

Dzień Singla

Jak powstał Dzień Singla w Chinach?

Dzień Singla znany też jest pod nazwą Double 11 lub 11.11 Global Shopping Festival (双十一). Dzień 11 listopada wybrany jest nieprzypadkowo, gdyż w dacie spotykają się cztery „samotne” jedynki. Święto to znane było jeszcze przed powstaniem Alibaby. Dzień rozpowszechniony jako „anty-Walentynki” był okazją dla osób bez partnera do spędzania czasu z przyjaciółmi i dobrej zabawy. W 2009 roku Alibaba wykorzystała popularność tego dnia wśród studentów i pierwszy raz zorganizowała wyprzedaż na swoim portalu Taobao. Wzięło w niej udział 27 marek.

Rosnąca w kolejnych latach popularność promocji sprawiła, że Dzień Singla rozrósł się do rozmiarów dorocznego zakupowego szaleństwa na całym świecie. Uczestniczą w nim nie tylko single i nie tylko Chińczycy. Wymyślone niecałe dziesięć lat temu święto co roku pobija kolejne rekordy. Pierwsza edycja w 2009 roku wygenerowała zyski o wartości niecałych 8 milionów dolarów. W 2017 roku było to już ponad 25 miliardów dolarów przychodu w ciągu tylko tego jednego dnia! W 2018 roku z pewnością Dzień Singla pobije kolejne rekordy.

Co ciekawe, 11.11 to nie jedyne święto zakupowe Alibaby. Miesiąc później w serwisach Tmall i Taobao z okazji tak zwanego święta 12.12 oferowane są wyprzedaże mniej znanych marek. Grudniowe wydarzenie jest szansą na wypromowanie mniejszych marek, które często są pomijane podczas zakupowego szaleństwa w listopadzie.

Dzień Singla 2018

Z okazji Dnia Singla wiele znanych międzynarodowych marek oferuje zniżki nawet do 70%. Znaleźć je można na takich portalach Alibaby jak Tmall, Taobao czy Aliexpress. Nawet na portalu B2B Alibaba pojawiają się specjalne oferty, na przykład możliwość darmowej dostawy. Również inne chińskie serwisy e-commerce (np. rywal Alibaby – JD.com) biorą udział w wydarzeniu. Jest to jednak głównie święto Alibaby, która zastrzegła znak towarowy 双十一 (Double 11) i tym samym zabroniła rywalom reklamowania swoich promocji pod tym szyldem.

Zniżki obejmują najróżniejsze produkty, spośród których największą popularnością cieszą się smartfony, elektroniczne akcesoria, kosmetyki i odzież. To także czas, gdy można zdobyć specjalne kupony na zakupy lub wygrać w konkursach dodatkowe zniżki. Przed 11 listopada warto śledzić takie chińskie serwisy jak Aliexpress, Gearbest czy Banggood, na których znaleźć można naprawdę dobre oferty.

Wskazane jednak jest zachowanie rozsądku, ponieważ niektórzy sprzedawcy z Aliexpress mają tendencję do zawyżania cen przed 11 listopada, by w dniu promocji obniżyć cenę do zbliżonej do oryginalnej. Warto już pod koniec października zorientować się, ile kosztują interesujące nas produkty. Wyprzedaże również zapowiadane są z wyprzedzeniem, dlatego można wcześniej skompletować zamówienie i zrealizować je w dniu promocji. Pamiętaj, że w związku z natłokiem zamówień, należy liczyć się z bardzo długim czasem oczekiwania na przesyłkę. Pamiętaj także, że zamawiając produkty z chińskich portali zakupów internetowych, musisz opłacić VAT!

Co sprawia, że Dzień Singla jest wyjątkowy?

11 listopada to nie tylko promocje i zakupy internetowe. Dzień Singla to ogromne wydarzenie, któremu towarzyszy gala transmitowana na żywo w telewizji i serwisach streamingowych. Show reżyserowane jest przez hollywoodzkich producentów i biorą w nim udział międzynarodowi celebryci. Wśród gości w ubiegłych latach znaleźli się między innymi Scarlett Johansson, Victoria i David Beckham, Nicole Kidman, Pharrell Williams, Maria Sharapova czy modelki Victoria’s Secret. Gala rozpoczyna się 10 listopada i odliczaniem do rozpoczęcia promocji potęguje ekscytację konsumentów przed wielkimi zakupami. Po północy na scenie wyświetlają się aktualizowane na bieżąco statystyki z zakupowego szaleństwa.

Dzień Singla w liczbach

2009 – W tym roku po raz pierwszy zorganizowano na platformie Tmall promocje z okazji Dnia Singla.

24 godziny – Tyle czasu trwają promocje.

140.000 – Tyle marek uczestniczy w promocjach.

60.000 – Tyle zagranicznych marek uczestniczy w promocjach.

15 mln – Tyle produktów zostaje przecenionych.

500 000 mln – Tyle konsumentów dokonuje zakupów na serwisach Alibaby w tym dniu.

225 – Konsumenci z tylu krajów i regionów uczestniczą w Dniu Singla.

400 mln – Tyle widzów ogląda telewizyjną ceremonię z okazji tego święta Alibaby.

17.8 mld dolarów – Tyle wyniósł przychód na platformach Alibaby po Dniu Singla 2016.

25.3 mld dolarów – Tyle wyniósł przychód na platformach Alibaby po Dniu Singla 2017.

40% – O tyle sprzedaż w Dniu Singla 2017 zaliczyła wzrost w stosunku do roku poprzedniego.

3 minuty – Po takim czasie przychód z zakupów na platformach Alibaby osiągnął podczas Dnia Singla 2017 wartość 1 miliarda dolarów.

8.6 mld dolarów – Tyle wyniósł przychód na platformach Alibaby po pierwszej godzinie Dnia Singla 2017.

812 mln – Tyle zamówień zostało złożonych na platformach Alibaby w Dniu Singla 2017.

325.000 – Tyle transakcji na sekundę zanotowano w szczytowym momencie Dnia Singla 2017.

90% – Tyle transakcji zostało dokonanych przez smartfony i tablety podczas Dnia Singla 2017.

Zapoznaj się także z ciekawą infografiką – 10 ciekawostek na temat e-commerce w Chinach.