AliExpress

Aliexpress to sklep internetowy należący do grupy Alibaba. W tym miejscu chińscy producenci mogą sprzedawać swoje towary bezpośrednio do indywidualnych klientów. Rozbudowana oferta w niskich cenach przyciąga klientów z całego świata, w tym również polskich konsumentów.

AliExpress

Krótka historia

Platforma B2C (business-to-consumer) założona w 2010 roku przez chińskie przedsiębiorstwo Alibaba Group, w celu umożliwienia chińskim przedsiębiorcom sprzedaży do klientów zagranicznych.

Alibaba Group z siedzibą w Hangzhou to ogromne przedsiębiorstwo e-commerce, które dominuje na krajowym rynku B2C dzięki ofertom takim jak Taobao i Tmall. Również bardzo dobrze znana z międzynarodowej platformy B2B Alibaba.com.

Jak działa AliExpress

Aby korzystać z AliExpress, musimy najpierw założyć bezpłatne konto, wypełniając formularz rejestracyjny na stronie lub logując się na konto społecznościowe takich portali jak Facebook, Google czy Twitter.

Następnie czeka na nas formularz z kilkoma pytaniami, po wypełnieniu go możemy przejść już do zakupów.

Ponadto, sama obsługa platformy jest dość prosta, przypomina większość innych sklepów internetowych takich jak Allegro, EBay czy Amazon. Produkty możemy wyszukać poprzez wpisanie hasła w wyszukiwarkę lub po prostu przejrzeć kategorie. Robiąc zakupy, możemy zapisać produkty na listach, dodać do koszyka lub od razu przejść do płatności.

Aliexpress

Co kupić na AliExpress

Do najpopularniejszych produktów na platformie należą odzież, akcesoria oraz elektronika, która jest dostępna w bardzo niskich cenach. Polska nie jest tu wyjątkiem, sam gigant inwestuje w kampanie reklamowe w Polsce, aby przyciągnąć więcej miłośników mody.

Dodatkowo, przy tak wielu produktach wytwarzanych w Chinach, wybór jest prawie nieograniczony. Ponieważ jest to platforma B2C, produkty konsumenckie stanowią większość produktów.

Aliepress- zakupy

Popularność AliExpress

Rosja to kraj, w którym AliExpress cieszy się największą popularnością, liczba odwiedzin z tego kraju wynosi ok. 23%. Następnie są to Brazylia, Hiszpania, Chiny oraz Stany Zjednoczone, których liczba odwiedzin wynosi już tylko ok. 5%.

Co więcej, w Polsce również rośnie zainteresowanie zakupami w tym serwisie. Według danych z 2018 roku, statystycznie co czwarty Polak korzysta z tego serwisu. Również sam gigant wyraża swoje zainteresowanie polskim rynkiem.

Statystyki

  • AliExpress ma ponad 60 milionów aktywnych kupujących.
  • Chiński gigant w tegoroczny Dzień Singla (11.11.) zarobił łącznie 38,4 mld USD.
  • Alibaba posiada 58,2% udział w całej sprzedaży detalicznej w Chinach.
  • Ponad 150 milionów ludzi dokonało zakupów w AliExpress.
  • 16% wszystkich transgranicznych nabywców cyfrowych korzysta z AliExpress.
  • AliExpress osiąga miesięcznie ponad 732 milionów wizyt.
Szkolenie: Import z Chin